Projektformulering
Under uppbyggnad
Varför?
- Hålla ihop söket för andra initiativ (profil, mobil, kurs, notifiering...)
- Öppna upp datat så att fler tjänster kan byggas
- Belysa kvalitetsproblem
- Marknadsföra KTH
- Hjälpa studenter och forskare att nå ut (profilsök)
- Vara sökbara både internt och exterrnt i olika sammanhang.
- Knyta till sig sociala medier (integrera i serp etc)
- Knyta ihop flera system genom att låta respektive systems datakälla leverera data till söktjänsten.
Effekter
- Bättre SEO som påverkar sökbilden i Google (innehålls kvalitet)
- Öka användandet av sök/data
- Bättre kvalitet och ökad tillgänglighet för externa källor
- Fler studenter och forskare söker till KTH
- Ta bort brus ur träfflistan
Frågor
- Vilka är de prioriterade områdena / typ av information?
- Vad prioriteras ned först?
- GUI
- Funktionalitet
- Underhållskostnad
- Datakällor
Få med den nuvarande sökfunktionen i "sökkurs" i dokumentationen och följa användningen av den.