Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Strategi för utveckling av kultur och organisation för digital utbildning

Det här projektet undersöker hur man kan stärka de kulturella och organisatoriska förutsättningarna för digital och distansutbildning av hög kvalitet. Genom att kartlägga erfarenheter och förväntningar hos studenter, lärare och externa intressenter syftar projektet till att skapa en stabil grund för framtida utveckling. Fokus ligger på att identifiera vad som behövs för att stödja flexibel, inkluderande och pedagogiskt välgrundad utbildning – oavsett leveransformat. Projektet har även bidragit till en nationell diskussion om kvalitet i digital utbildning, genom samarbete med andra lärosäten och Universitets- och högskolerådet (UHR).

Innehållsansvarig:Infomaster på ITM
Tillhör: Institutionen för lärande
Senast ändrad: 2025-11-25
Digitalt berättande för engagerat lärande
Strategi för utveckling av kultur och organisation för digital utbildning
TA VIE: Verktyg för att förbättra och bedöma värdet av internationell erfarenhet för ingenjörer.
Performance-based governance in academia
Increasing Gender diversity in STEM - INGDV
Effects of changes in leadership and management structures in Nordic higher education
The Nordic Engineering Hub
Digitalt berättande
Elevers mobilanvändning i teknikundervisning
TalkMath
Teknikanvändningen från ett patientperspektiv
Blending Swedish - praktiknära forskning om blandad lärmiljö
StARS – Organisatorisk respons och strategival i ett föränderligt högskolelandskap 1993-2013
Hands-on i undervisning i datorprogrammering
Undervisning om klimatförändringar, i teknik
Hur påverkas lärares syn på ämnens innehåll när betyg och nationella prov införs
Board games in secondary/higher education
Projektet PAUS – Personrörlighet för Akademin