Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Visa version

Version skapad av Niklas Olsson 2012-02-29 14:01

Visa < föregående
Jämför < föregående

Projektformulering

Under uppbyggnad

Varför?

  • Hålla ihop söket för andra initiativ (profil, mobil, kurs, notifiering...)
  • Öppna upp datat så att fler tjänster kan byggas
  • Belysa kvalitetsproblem
  • Marknadsföra KTH
  • Hjälpa studenter och forskare att nå ut (profilsök)
  • Vara sökbara både internt och exterrnt i olika sammanhang.
  • Knyta till sig sociala medier (integrera i serp etc)
  • Knyta ihop flera system genom att låta respektive systems datakälla leverera data till söktjänsten.

Effekter

  • Bättre SEO som påverkar sökbilden i Google (innehålls kvalitet)
  • Öka användandet av sök/data
  • Bättre kvalitet och ökad tillgänglighet för externa källor
  • Fler studenter och forskare söker till KTH
  • Ta bort brus ur träfflistan

Frågor

Få med den nuvarande sökfunktionen i "sökkurs" i dokumentationen och följa användningen av den.