KTH Logo

Third-cycle education is being reviewed

In English further down.

Forskarutbildningen kvalitetsgranskas

Många doktorander är nöjda med forskarutbildningen på KTH, men det finns förbättringspotential för handledning, och kurser som rustar dem för en karriär inom näringslivet. Detta enligt ett par färska enkäter.

I många kurser saknas PM och analyser

Som en del av kvalitetsarbetet på KTH pågår för närvarande analys av våra utbildningsprogram, inklusive våra doktorsprogram. I samband med det blir det tydligt att vi behöver förbättra våra rutiner vad gäller kursanalyser då endast ett fåtal sådana är publicerade. Detta problem rör kurser på alla nivåer, men det förefaller vara extra lätt att missa denna rutin när det gäller forskarutbildningskurserna (FU-kurser). Utan tillgång till aktuella kursanalyser blir det svårt att följa upp och utvärdera våra utbildningar så jag vill därför uppmuntra alla berörda att kontrollera att kursanalyser verkligen laddas upp. I samband med detta kan också nämnas att det för en hel del kurser även saknas kurs-pm, något som också ska finnas för våra FU-kurser.

Studenter anser att handledningen kan förbättras

Vad gäller forskarutbildningen har det under senaste tiden också genomförts en hel del arbete baserat på de doktorandenkäter som genomförts, av KTH:s Gemensamma Verksamhetsstöd respektive studentkåren. I många avseenden visar enkätresultaten att forskarutbildningen är attraktiv och fungerar väl, men det finns också ett antal områden som är i behov av förbättring. Ett sådant område är handledning där vi kan se att ett antal doktorander uppfattar att de inte får erforderligt stöd från sina handledare. En underliggande orsak till detta problem är att det verkar finnas stora skillnader vad gäller handledningsrutiner, såväl mellan olika doktorsprogram som mellan olika handledare.

Jag ser att vi framöver behöver arbeta aktivt på ITM med denna fråga. Först och främst behöver vi förbättra informationen till nyantagna doktorander om de regler och rutiner som finns avseende handledning och på så sätt skapa en klar och gemensam bild av vad som förväntas av såväl handledare som forskarstuderande. Dessutom behöver vi lyfta fram goda exempel bland våra handledare och se till att deras metoder och arbetssätt sprids över skolan.

Handledarutbildning för att tillämpa nya regler

Ytterligare ett steg mot en kvalitetssäkring av handledningen är att det sedan kort tid tillbaka krävs genomgången handledningskurs för att fungera som bihandledare. Om du i nuläget är bihandledare eller avser att ta på dig en sådan roll framöver är det alltså hög tid att genomgå avsedd handledarutbildning om du inte redan gjort så. Då det kan dröja lite innan alla berörda hunnit med att läsa kursen är tillämpningen av det nya regelverket ännu inte helt strikt, men successivt kommer detta att skärpas.

Doktorander efterfrågar kurser som rustar dem för näringslivet

En annan insikt från de genomförda enkätundersökningarna är att forskarutbildningarna förbereder våra doktorander väl för en karriär som forskare, men att det av många efterfrågas fler inslag av projektledning, entreprenörskap och kommersialisering av forskning. Möjligheten att erbjuda nya doktorandkurser inom dessa områden är definitivt något som behöver undersökas i vårt arbete med att förbättra utbildningarna. Sannolikt kommer behovet av forskarutbildade öka utanför akademin och vi behöver därför se till att vi i ännu högre grad än idag förbereder våra doktorer för karriärer i näringslivet likväl som för en framtid i akademin.

/ Mats Magnusson, Forskarutbildningsansvarig vid ITM-skolan

Third-cycle education is quality reviewed

Many doctoral students are satisfied with the programs at KTH, but there is room for improvements in terms of supervision and courses that enable a career in industry. This is according to two recent surveys.

PM and analyses are missing for many courses

As part of the quality work at KTH, analysis of our educational programs, including our doctoral programs, is currently underway. In connection to this, it is clear that we need to improve our routines regarding course analyses as only a few of these are published. This problem concerns courses at all levels, but it seems particularly easy to miss this routine when it comes to doctoral courses. Without access to current course analyses, it will be difficult to follow up and evaluate our educations, so I would like to encourage everyone involved to upload your course analyses. Additionally, many courses do not have a course PM, something that should be available also for our doctoral courses.

Students state that supervision can be improved

With regard to the doctoral program, much work has recently been performed based on two recent doctoral student surveys that have been carried out by KTH Gemensamt Verksamhetsstöd and the student union, respectively. In many respects, the survey results show that the third-cycle education is attractive and works well, but there are also a number of areas that need improvement. One such area is supervision, where we can see that a number of doctoral students perceive that they do not receive the necessary support from their supervisors. An underlying reason for this problem is that there seem to be large differences in terms of supervision routines, both between different doctoral programs and between different supervisors.

I see that we at ITM need to work actively with this issue in the future. Primarily, we need to improve the information to new doctoral students about the rules and routines regarding supervision, and in this way create a clear and common picture of what is expected from both supervisors and doctoral students. In addition, we need to highlight good examples among our supervisors and ensure that their methods are spread across the school.

Supervisor training to apply new rules

Since a short time, a completed supervision course is required for all new co-supervisors. This is another step towards quality assurance of the supervision. If you are currently a co-supervisor or intend to take on such a role in the future, it is high time to undergo this supervisor training, if you have not already done so. As it may take a while until everyone had the time to take the course, the application of the new regulations is not yet completely strict, but this will gradually be implemented.

Doctoral students call for courses that prepare them for industry

Another insight from the surveys is that the doctoral programs prepare our students well for a career as a researcher, but that many request more elements of project management, entrepreneurship and commercialization of research. The opportunity to offer new doctoral courses in these areas is definitely something that needs to be investigated in our work to improve the educations. The need for doctoral graduates is likely to increase outside academia and we need to ensure that we prepare our doctors for careers in industry as well as for a future in academia, to an even greater degree than today.

/ Mats Magnusson, Director of Third-cycle education at ITM

Students get a second examination chance

In English further down.

Nu erbjuds studenter extra examination

PriU-grupperna bjuder in till diskussion

Hoppas ni alla fått en bra start på terminen och era kurser i period 3. Själv är jag ansvarig för en projektledningskurs med ca 180 studenter där all undervisning och examination sker på distans, och allt arbete med den är både spännande, utmanande, tidskrävande och lärorikt :). Just med tanke på hur och om man vill använda flera olika examinationsformer så fick jag nöjet att påbörja veckan med intressanta diskussioner i PriU-gruppen som fokuserar på just alternativ examination. För er som inte varit i kontakt med någon av KTH:s PriU-grupper så är dessa kollegiala grupper öppna för alla anställda med fokuserade diskussioner kring olika teman. Är någon av er specifikt intresserade av PriU-grupp Alternativa examinationsformer så ta kontakt med Anna-Karin Högfeldt.

Vad gäller denna vårtermins undervisning så genomförs våra kurser till största del digitalt i kombination med schemalagda träffar på campus (för de praktiska momenten, exempelvis labbar), och aktuell information kring alla förändringar som sker löpande får man via KTH:s covid-sida.

Extra examinationstillfällen i vår

En av de mest aktuella grundutbildningsfrågorna just nu är den specifikation som finns i rektors senaste beslut, att kurser under period 1 och 2 som haft campusbaserad skriftlig salsexamination ska erbjuda ett extra examinationstillfälle nu under vårterminen. Det extra examinationstillfället är till för de studenter som inte kunde närvara vid ordinarie salsexamination på campus på grund av sjukdom eller risk för sjukdom. Det extra examinationstillfället ska ges med annan examinationsform än campusbaserad skriftlig salsexamination. Det finns några konkretiseringar kring detta extra examinationstillfälle och dessa är:

  • Det extra tillfället för P1-kurser ska främst ges i februari, dock senast 5/3 2021.
  • Det extra tillfället för P2-kurser ska ges under perioden 3-21/5 2021.
  • Det extra examinationstillfället kommer utannonseras på kursens Canvassida senast två veckor i förväg.
  • Obligatorisk anmälan gäller till det extra tillfället, sen anmälan kommer inte att hanteras.
  • Plussning är inte tillåtet vid det extra examinationstillfället.

Studenterna har också fått information om detta examinationstillfälle, främst via denna länk:

Mer information om vad som gäller för det extra examinationstillfället.

Stöd för den digitala läraren på flera sätt

En förändring som KTH beslutat, och som ITM påbörjat arbetet med, är att utforma hur man ska kunna ge mer hands-on stöd för skolans lärare i och kring administration och genomförande av skolans kurser. Detta innebär dels att jag som Grundutbildningsansvarig (GA) just nu anställer och organiserar en grupp av amanuenser (anställda studenter) som kommer kunna hjälpa de ITM-lärare, som vill ha utökat stöd i sin användning av digitala verktyg och system för att genomföra digital utbildning. Samtidigt arbetar ITM:s tentasamordnare och adminitrativa chef med att utveckla så att vissa delar av skolans administration på ett annat sätt än förut kan stödja genomförandet av vår digitaliserade utbildning. Detta görs tillsammans med KTH:s övriga skolor och representanter från Arbetsgruppen för utbildningens digitalisering och är något vi alla kommer få veta mer om framöver.

Fler studieplatser för studenter

Jag fick i förra veckan ta del av KTHs senaste informationsbrev till våra internationella studenter och där fick de info om att KTH gärna vill att studenter som vistas på campus ska kunna göra det på ett smittsäkert sätt. Så för att underlätta för våra studenter att hitta plats att studera kommer sektionslokalerna finnas tillgängliga som studieyta med öppettiden 8-22 alla dagar från och med denna vecka, vilket är bra för oss lärare att veta också 🙂

Avslutningsvis delar jag en länk med artikel kring en aktuell och relevant utmaning som all universitetsutbildning kämpar med just nu (Urbana-Champaign är dessutom ett av KTH:s partneruniversitet)

University will stop using controversial remote-testing software following student outcry (theverge.com)

/ Anna Jerbrant, Vice skolchef och grundutbildningsansvarig

Students get a second examination chance

The PriU groups invite to discussions

I hope that all of you got a good start of the semester and your courses in period 3. For my own part, I am responsible for a project management course with about 180 students, where all teaching and examination takes place at a distance. All work with it is both exciting, challenging, time consuming and developing J When it comes to how and if you want to use several different forms of examination, I had the pleasure to start the week with interesting discussions in the PriU group that focuses on alternative examination. For those of you who have not been in contact with any of KTH’s PriU groups, these collegial groups are open to all employees with focused discussions on various topics. If any of you are interested in the PriU group Alternative examination forms, please contact Anna-Karin Högfeldt.

As for the teaching in this spring term, our courses are mostly conducted digitally in combination with scheduled meetups on campus (for practical elements, such as labs), and current information about all changes that occur on an ongoing basis can be found via the KTH covid pages.

Extra examination opportunities this spring

Now, one of the most current issues in first and second cycle education is the specification found in the KTH president’s latest decision; that courses during period 1 and 2 that have had campus-based written campus examination shall offer an extra examination opportunity during spring. The extra examination opportunity is for those students who could not attend the regular examination on campus due to illness or risk of being infected. The extra examination opportunity must be given with a different examination form than campus-based written examination. There are some concretizations about this extra examination opportunity and these are:

  • The extra opportunity for P1 courses will mainly be given in February, but no later than March 5, 2021.
  • The extra opportunity for P2 courses will be given during the period May 3-21, 2021.
  • The extra examination opportunity will be announced on the course’s Canvas page no later than two weeks in advance.
  • Mandatory notification applies to the extra occasion, since notification will not be handled.
  • “Plussning” (intend to improve the grade of a course) is not allowed at the extra examination.

The students have also received this information about this examination opportunity, mainly via this link:

More information about what applies for the extra examination

Support for the digital teacher in several ways

One change that KTH has decided on, and which ITM has begun working on, is to provide more hands-on support for the school’s teachers in and around the administration and implementation of the school’s courses. This means that I, as the Director of First and Second Cycle Education (GA), am currently hiring and organizing a group of amanuensis (employed students), who will be able to help the ITM teachers, who want increased support in their use of digital tools and systems to implement digital education. At the same time, ITM’s exam coordinator and Head of administration are working to develop so that certain parts of the school’s administration can support the implementation of our digitized education in a different way than before. This is done together with KTH’s other schools and representatives from the Working Group for the Digitization of Education and is something we will learn more about in the future.

More study spaces for students

Last week, I received KTH’s latest information letter to our international students, where they got informed that KTH would like students who stay on campus to be able to do so in a safe way. So, to make it easier for our students to find a place to study, the section rooms will be available as study space with opening hours 8-22 every day from this week, which is good for us teachers to know as well 🙂

Finally, I would like to share an article about a current and relevant challenge that all university education is struggling with right now (Urbana-Champaign is also one of KTH’s partner universities).

University will stop using controversial remote-testing software following student outcry (theverge.com)

/ Anna Jerbrant, Deputy Head of School & Director of First and Second Cycle Education

Continuous support for ITM leaders

In English further down.

Löpande stöd för ledare på ITM

Kära kollegor,

Välkomna tillbaks till joobet!

Jag hoppas att ni har hållit er friska och haft chansen att vila och njuta av tid med nära och kära, trots den speciella situationen.

ITM-skolans ledare startade det nya året med den sedvanliga Ledarskapskonferensen som hölls för sjunde året i rad. Det var min företrädare Jan Wikander och hans skolledning som initierade konferensen och jag minns orden som Jan brukade upprepa: ”Kultur äter strategi till frukost”. Med det sagt har dessa årliga möten spelat en viktig roll i fråga om att stötta och utbilda ITM:s ledare i olika frågor. Trots det har vi nu bestämt oss för att låta konferensen gå i graven.

Varför?

Vi tycker att kulturen på ITM-skolan har nått en så pass bra nivå att vi är redo att ersätta dessa glest återkommande träffar med en löpande dialog ledare emellan. Vi kallar det nya konceptet för ”Ledarforum” och det ska bli en arena där ledare kontinuerligt kan utbyta erfarenheter och på så sätt ständigt stärka sitt ledarskap.

I Ledarforum kommer vi att träffas regelbundet, dela goda exempel och diskutera olika teman som berör ledare specifikt. Temana kommer att gå i linje med KTH:s årscykel, där olika leveranser och aktiveter återkommer vid speciella tidpunkter varje år. Vårt övergripande mål är att stödja våra ledare att öka sin kompetens – bland annat den digitala – så att de är rustade att leda sina organisationer genom olika typer av utmaningar i framtiden.

Jag ser fram emot det kommande året och att tillsammans med er fortsätta att utveckla ITM-skolan optimalt!

/Pär Jönsson, ITM:s skolchef

Continuous support for ITM leaders

Dear colleagues,

Welcome back to work!

I hope that you have been well and despite the strange situation have had a chance to relax and enjoy some time with your closest family and friends.

The ITM leaders have started the year in the same way as usual. On Thursday we organised the ITM Leadership Conference for the 7th year in a row. It was initiated by the ITM School’s Management under the lead of Jan Wikander. He used to say that it is known that “culture eats strategy for breakfast”. Thus, throughout all these years the ITM School’s Management has developed the training as well as support to the leaders at these annual meetings. However, this year we decided to stop having this conference.

Why?

We see that we have developed the culture so far so that we are ready to replace the intermittent leadership meetings with a continuous dialogue between the leaders. Thus, we have invented“Ledarforum”, an arena where the leaders can strengthen their leadership all over the year.

Here, we will meet on a regular basis to inform each other about good examples to use in leadership and to discuss different themes. The specific themes for the meetings will be well in line with the deliveries in the yearly cycle of happenings or deliveries at KTH, which in Swedish is called “årscykel”. Our overall goal is to coach the ITM leaders to improve their skills, including the digital skills, so that they are more prepared to lead the organization to tackle the challenges of the future.

I am looking forward to this coming 2021 and to work together with you to further develop the ITM organization!

/ Pär Jönsson, Head of the ITM School

We tend to put aside writing and supervision of doctoral students

In English further down. (Photo: Anneli Nygårds)

Lätt att tappa bort skrivande och handledning av doktorander

Jag misstänker att många liksom jag känner att arbetsdagarna för tillfället fylls av otaliga möten och föreläsningar på Zoom och Teams, alltför ofta utan några längre pauser. Även om de flesta aktiviteterna online fungerar alldeles utmärkt rent tekniskt är det lätt att sakna den vanliga vardagens miljöombyten, tillfälliga avbrott och spontana möten med kollegor och studenter. Jag hoppas givetvis att vi om ett par månader ska ha tagit oss igenom den här pandemin och successivt återgå till en mer normal vardag, men tills vi är där får vi gemensamt göra det bästa för att hålla arbetsglädjen uppe och klara av våra uppgifter på bästa möjliga sätt.

Att få grundutbildningen att fungera väl trots omständigheterna kräver för tillfället en hel del tid och ansträngning och en konsekvens av det är att det just nu riskerar bli lite mindre tid än vanligt för annat. Från min egen forskning om innovationsledning känner jag igen att det som uppfattas som brådskande väldigt ofta tränger ut aktiviteter som har lite längre ledtid, som exempelvis forskning och innovation. Att se till att vår grundutbildning fungerar så väl det bara är möjligt är förstås av allra största vikt, men det är viktigt att vi i ivern att ge bra kurser inte tappar bort artikelskrivande och handledning av doktorander. En del av våra doktorander har just nu svårt att genomföra sin forskning enligt plan då de inte har möjlighet att utföra viss datainsamling. För att minimera de negativa effekterna av pandemin på forskarutbildningen är det därför viktigt att vi månar om att så långt det bara går hitta tillräckligt med tid för handledning och skrivande. Tydliga mål rörande artikelförfattande och reserverad tid för handledning är två enkla sätt att balansera kortsiktiga och långsiktiga aktiviteter, men givetvis måste det ske utan att den totala arbetsmängden fullständigt skjuter i höjden.

En del av forskarutbildningen som förhoppningsvis inte blir alltför lidande av pandemin är forskarutbildningskurserna. Dessa kan i många fall ges online med bibehållen kvalitet och distansundervisning gör det även enklare att följa kurser på andra lärosäten. För tillfället sker det en hel del arbete med dessa kurser på ITM, för att vi framöver ska ha både ett större kursutbud och högre regelbundenhet i deras genomförande. En viktig del i det arbetet är också att vi blir bättre på att utvärdera och förbättra forskarutbildningskurserna. I nuläget utvärderas inte alla kurser men för att kunna bedriva ett effektivt förbättringsarbete behöver vi göra det till rutin. Det underlag som skapas kommer att vara värdefullt för framtida utvärderingar, men först och främst ger det oss bättre möjligheter att lära och utveckla våra utbildningar.

/ Mats Magnusson, Forskarutbildningsansvarig på ITM-skolan

We tend to put aside writing and supervision of doctoral students

More time to get the first and second cycle education going and less time to other long-term activities. That can be the consequence for many researchers in the current pandemic, according to Mats Magnusson, responsible for ITM’s doctoral studies.

I guess that many, like me, feel that the working days are filled with countless meetings and lectures at Zoom and Teams at the moment, too often without longer breaks. Although most online activities work very well technically, it is easy to miss the usual everyday change of scenery, temporary interruptions and spontaneous meetings with colleagues and students. Of course, I hope that we in a couple of months are on the other side of this pandemic and gradually will return to a more normal everyday life; but until then, we can do our best together to keep the job satisfaction and manage our tasks in the best possible way.

Making the first and second cycle education work, despite the circumstances, currently requires a lot of time and effort, and a consequence of this is the risk that there will be a little less time for other things than usually. From my own research on innovation management, I recognize that what we perceive as urgent very often pushes out activities that have a slightly longer lead-time, such as research and innovation. Ensuring that our undergraduate education works as well as possible is of course essential, but it is important that we in the zeal to give good courses do not lose paper writing and supervision of doctoral students. Some of our doctoral students are currently finding it difficult to accomplish their research according to plan as they do not have the opportunity to carry out certain data collection. In order to minimize the negative effects of the pandemic on postgraduate education, it is therefore important to find enough time for supervision and writing as far as possible. Clear objectives regarding paper writing and blocked time for supervision are two simple ways to balance short-term and long-term activities, but of course, this must be done without the total amount of work completely skyrocketing.

One part of the postgraduate education that hopefully does not suffer too much from the pandemic are the PhD courses. These can be given online in many cases with maintained quality; also, distance learning makes it easier to follow courses at other universities. At the moment, a lot of work is being done with these courses at ITM, so that we in the future will have both a larger range of courses and higher regularity in their delivery. It is also essential that we get better at evaluating and improving postgraduate courses. Right now, not all courses are evaluated, but in order to be able to conduct effective improvement work, we need to make it a routine. The data that is created will be valuable for future evaluations, but first and foremost it gives us better opportunities to learn and develop our educations.

/ Mats Magnusson, Director of Third-Cycle Education at ITM

KPIs for higher societal impact

In English further down.

Nyckeltal för samhällsnytta

Vi närmar oss slutet av året och det är dags att ägna sig åt lite självreflektion. Vad uppnådde vi under 2020? Vad lärde vi oss av de nya utmaningarna? Vilken samhällsnytta eller fotavtryck levererade vi? Vad ska vi förbättra till nästa år? Hatef Madani, Impactansvarig för ITM, sätter på sig sina impact-glasögon och reflekterar över ett speciellt år.

När det gäller samhällsnytta från vårt professionella arbete är utmaningen alltid att definiera korrekta nyckeltal (KPIs eller Key Performance Indicators). Vad kännetecknar en forskargrupp som har stor påverkan inom sitt ämnesområde? Hur kan vi mäta vår forskargrupps resultat på ett standardiserat sätt (om det finns något)?

Hur kan vi utforma strategier för att främja outreach och förbättra vår påverkan bortom våra begränsade forskargrupper? Det är svåra frågor att besvara och jag tror inte att det finns några enkla svar om rätt och fel. Flera institut har satsat mycket på att utveckla standardiserade metoder för att jämföra universitetens akademiska resultat och rangordna universitet från hela världen baserat på dessa metoder. THE (Times Higher Education), QS (Quacquarelli Symonds), ARWU (Shanghai) är förmodligen de mest kända exemplen på de så kallade universella akademiska rankningssystemen. De har satt upp flera nyckeltal för att mäta universitetens resultat globalt. Bland dessa nyckeltal spelar anseende (bland akademiska institutioner och arbetsgivare) och vetenskaplig publicering centrala roller.

Strax före sommaren fick jag i uppdrag att undersöka hur vi som ITM-forskare kan bidra till en högre ranking för KTH i de universella rankningssystemen. Det var intressant att på djupet gå igenom nyckeltal på ITM och se hur varje institution presterar. För oss alla finns det mycket att lära av den här lilla övningen och min ambition är att vi tillsammans granskar resultaten och lär oss mer om våra styrkor och svagheter. Det kan leda till smarta strategier för att utvecklas. Till exempel:

  • Hur mycket vikt lägger vi på kvantitet snarare än kvalitet vid vetenskaplig publicering? Varifrån kom detta beslut?
  • Är vi välinformerade om de bästa vetenskapliga tidskrifterna inom vårt ämnesområde? Vet vi hur vi kan öka vår forskningsimpact genom att publicera på rätt plats vid rätt tidpunkt?
  • Vilka är de viktigaste nyckeltalen som passar vår forskningsstil? Hur väl kommuniceras dessa nyckeltal mellan fakulteterna och ledningen?

Listan kan göras lång. Att hitta svar på denna ofullständiga frågelista kan sprida ljus i denna mörka tid på året, självklart med adventsljusen tända och med nyheterna om ett corona-vaccin i färskt minne. Njut av den här mysiga tiden på året!

/Hatef Madani, Impact-ansvarig på ITM-skolan

KPIs for higher societal impact

We are getting close to end of the year and it’s time to deal with the self-reflection process’ questions: What did we achieve during 2020? How much did we learn from the new challenges? What was our impact or footprint? What to improve next year? As Impact Leader of ITM, Hatef Madani, puts on his impact glasses when reflecting on a special year.

When it comes to the societal impact of our professional work, the challenge is always to define proper KPIs, Key Performance Indicators. What can define a research group as a high impact one in the subject area? How can we measure the performance of our research group in a standard way (if there is any)?

How can we devise strategies to foster growth and enhance our impact beyond our limited research groups?  It is hard to answer this type of question indeed and I believe that there is no solely right answer to it.  Several institutions put a lot of efforts to develop standardized methods to compare the academic performance of universities and rank the universities from all over the world based on those methods. THE (Times Higher Education), QS (Quacquarelli Symonds), ARWU (Shanghai) are probably the most well-known examples of those so called universal academic ranking systems.  They set several KPIs to measure the performance of the universities globally. Among those KPIs, the reputation (among academic institutions and employers) and scientific publication play a pivotal role.

Right before summer holidays, I was assigned to investigate how we as ITM researchers can contribute more to a “higher-ranked” KTH in the universal ranking systems. It was quite interesting to go deeply through the KPIs for all the departments at ITM and see how each department performs. There are a lot to learn from this small exercise for all of us and our ambition is to go through this exercise all together and learn more about our strengths and weaknesses. That can lead to smart strategies for advancement. For example:

  • How much do we weigh the quantity rather than the quality of our scientific publications? Where was this decision originated from?
  • Are we well-informed about the best scientific journals in our subject area? Do we know how to increase our research impact by publishing in the right place and right time?
  • What are the Key Performance Indicators that fit our research style? How well are these KPIs communicated between the faculties and management?

The list can easily get long. Finding answers to this non exhaustive list of questions might bring more light to this dark time of the year, of course beside the Advent candles and News about vaccines. Enjoy the cozy time of the year!

/Hatef Madani, Impact Leader of the ITM School