Workshop om språk i exjobben

Tid: Torsdag 26 maj 2016 kl 12:30 - 14:30 2016-05-26T12:30:00 2016-05-26T14:30:00

Kungliga Tekniska högskolan
Språkkommittén

Plats: Salongen, KTHB

Info:

Språkkommittén anordnar en workshop om språk i exjobben. Var med och diskutera följande frågor!

• Civilingenjörsstudenter gör två exjobb och ska visa kompetens i både svenska och engelska.
  • Ska den svenska sammanfattningen i exjobben vara en mer populär beskrivning av arbetet än det engelska abstract? Ska exjobbaren erbjudas professionell hjälp med att skriva sammanfattningen?
  • Hur kan vi hjälpa exjobbaren att välja bra nyckelord på engelska och svenska?
  • Hur kan vi höja (lägsta)nivån på den språkliga kvaliteten i exjobben?

Alla KTH-anställda är välkomna! En lätt lunch serveras.

Anmälningslänk

Administratör Viggo Kann skapade händelsen 20 april 2016
Administratör Viggo Kann redigerade 3 maj 2016

* Civilingenjörsstudenter gör två exjobb och ska visa kompetens i både svenska och engelska. Är det då lämpligt att låta kandidatexjobbet skrivas på svenska och masterexjobbet på engelska?
* Ska den svenska sammanfattningen i exjobben vara en mer populär beskrivning av arbetet än det engelska abstract? Ska exjobbaren erbjudas professionell hjälp med att skriva sammanfattningen?
* Hur kan vi hjälpa exjobbaren att välja bra nyckelord på engelska och svenska?
* Hur kan vi höja (lägsta)nivån på den språkliga kvaliteten i exjobben?
Alla KTH-anställda är välkomna! En lätt lunch serveras.

Anmälningslänk

Den som inte var med på lunchseminariet om språk i exjobben den 21 april 2016 kan se presentationsbilderna på språkkommitténs gruppwebb. Där finns också en inspelning av hela seminariet och en länk till en artikel i Campi som publicerades efter seminariet.¶

Hela världen får läsa.

Senast ändrad 2016-05-03 09:50

Taggar: Saknas än så länge.

Feedback Nyheter