Visa version

Visa nästa >
Jämför nästa >

Fields for degree projects

Överst på examensarbetets omslag ska området för examensarbetet anges. Vilket område som ska anges beror på vilken typ av examen du ska ta. För kandidatexamen, magisterexamen och masterexamen anges huvudområde, för civilingenjörsexamen och högskoleingenjörsexamen anges teknikområde, för lärarexamen anges ämnesområde. Bara nedanstående listade områden får användas, inga andra. Området skrivs med små bokstäver på svenska och med inledande versal på varje huvudord på engelska.

Kandidatexamen

Ange huvudområde. Bara två huvudområden finns på KTH: teknik, arkitektur. Se lista över KTH:s huvudområden.

Masterexamen och magisterexamen

Ange huvudområde. Se lista över KTH:s huvudområden. Om du inte vet vilket huvudområde din examen är inom kan du slå upp den exjobbskurs som du går i kurs- och programkatalogen och se vilket huvudområde den tillhör.

Högskoleingenjörsexamen och civilingenjörsexamen

Ange teknikområde. Teknikområdet är området som anges i programmets namn efter "Högskoleingenjörsprogram i" respektive "Civilingenjörsprogram i", till exempel datateknik eller teknisk matematik. Se lista över KTH:s program.

Civilingenjör och lärare

Använd det ämnesområde som passar bäst med examensarbetets innehåll:

teknik och lärande (Technology and Learning)
matematik och lärande (Mathematics and Learning)
fysik och lärande (Physics and Learning)
kemi och lärande (Chemistry and Learning)

Arkitektexamen

Använd huvudområdet arkitektur (Architecture)

Ämneslärarexamen på grundnivå

Använd det ämnesområde som passar bäst med examensarbetets innehåll:

teknik och lärande (Technology and Learning)
matematik och lärande (Mathematics and Learning)